Άμιλλα Στρατολογίας του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ μπροστά στο 21ο Συνέδριο του ΚΚΕ

«Είμαστε το Κόμμα του μέλλοντος και το μέλλον ανήκει στη νεολαία. Είμαστε το Κόμμα των καινοτόμων και η νεολαία ακολουθεί πάντα με ενθουσιασμό τους καινοτόμους.» - Φρ. Ένγκελς
Δευ, Μαρ 1, 2021
Thumb_Mathites_Diakiriksi_Amila_Stratologias_2021

Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ, πολλοί για πρώτη φορά, υποδεχτήκαμε με ενθουσιασμό τα κείμενα των Θέσεων της ΚΕ για το 21ο συνέδριο του ΚΚΕ. Η επιτυχία της μάχης που δώσαμε για τη διακίνηση τους, στο πλευρό των ΚΟ, είναι μια ακόμα απόδειξη πως υπάρχουν πολλοί νέοι που έχουν τα αυτιά τους ανοιχτά και τα μάτια τους στραμμένα στις εκτιμήσεις και τις θέσεις του ΚΚΕ, στη στάση και δράση του.
Προς τιμήν αυτής της σημαντικής πορείας ως το Συνέδριο, είμαστε αποφασισμένοι πως θα καταφέρουμε να συνδυάσουμε με κατάλληλο σχέδιο: τη μελέτη των Θέσεων, απαντώντας σε δικές μας ερωτήσεις και τροφοδοτώντας με τους προβληματισμούς και τις γνώμες μας το Κόμμα, με την ανάπτυξη της μαζικής πολιτικής μας παρέμβασης, φιλοδοξώντας με τις θέσεις μας να δώσουμε απαντήσεις και διέξοδο στα μεγάλα προβλήματα που βιώνουν οι νέοι σε κάθε πτυχή της ζωής τους.

Κάθε ΟΒ, με μαχητικό σχέδιο παρέμβασης, μπορεί να πολλαπλασιάζει τις δυνάμεις της.

Οι ΟΒ που καταφέρνουν να συνεδριάζουν σταθερά και με θεματικές συζητήσεις, πχ γυμνασιακές με βάση τη στήλη του Οδηγητή «Πάμε Γυμνάσιο», εξειδικεύοντας στον χώρο ευθύνης τους, καταφέρνουν να ανεβαίνει συλλογικά το πείσμα, η μαχητικότητα, η γνώση και γι’ αυτό καταφέρνουν να προετοιμάζουν πιο σταθερά και να «υποδέχονται» νέα μέλη της ΚΝΕ.
Η πείρα μας, με θετικά και αρνητικά παραδείγματα, επιβεβαιώνει ότι το παραπάνω είναι «δεμένο» με το κατά πόσο καταφέρνουμε στα καθοδηγητικά όργανα, να διαμορφώνουμε και να εμπλουτίζουμε μέσα στη ζωή, πολύπλευρο και πολύμορφο σχέδιο παρέμβασης ανά ΟΒ με καλά δουλεμένο περιεχόμενο.

Η διαμόρφωση του σχεδίου μας, να υπηρετεί τις ιεραρχήσεις μας. Σε δήμους που θέσαμε στόχο να οικοδομήσουμε μαθητικές ΟΒ, ρίξαμε το βάρος στις γυμνασιακές ηλικίες, αξιοποιήσαμε εκδρομές, παιχνίδια, διαγωνισμούς, ερωτηματολόγια, άλλες διαδραστικές μορφές για να συζητήσουμε για την αιτία της αδικίας, του φασισμού, για την ιστορία του ΚΚΕ και του λαού μας. Για παράδειγμα, όταν αξιοποιώντας τα υλικά της μαθητικής επιτροπής του ΚΣ, διαμορφώσαμε πρόγραμμα τέτοιων δραστηριοτήτων σε πλατεία που συγκεντρώνονται αυτές οι ηλικίες, βοήθησε στη γνωριμία και την επαφή με περισσότερους μαθητές. Ή σε εδαφικές ΟΒ, ο προσανατολισμός της δράσης μας σε νέους εργαζόμενους όπως πχ των delivery είναι προτεραιότητα. Ωστόσο το κρίσιμο δεν είναι αν οι πρωτοβουλίες μας θα έχουν στον «τίτλο» τους ότι απευθυνόμαστε σε αυτούς, αλλά το περιεχόμενο της παρέμβασης μας είναι τέτοιο που να πατάει στη ζωή και τους προβληματισμούς τους, όπως για παράδειγμα η εντατικοποίηση της δουλειάς, η ανασφάλεια, τα εργατικά ατυχήματα, η έλλειψη ελεύθερου χρόνου κ.ά. Αντίστοιχα να σκεφτούμε για τη Γ’ Λυκείου, τους μαθητές ΕΠΑΛ, τις ειδικότητες των ΙΕΚ, ιδιαιτερότητες ανά Δήμο και γειτονιά, ανά κλάδο και χώρο δουλειάς ώστε να αξιοποιήσουμε στην παρέμβαση μας.

Είναι στόχος προς κατάκτηση η ικανότητα στην εξειδίκευση του σχεδίου μας προσπαθώντας να γνωρίζουμε συνεχώς καλύτερα τον χώρο ευθύνης μας, τη σύνθεση του, το τί απασχολεί, ποιοι μηχανισμοί, ποιες δυνάμεις και με τί επιχειρήματα δρουν, ώστε να μπορούμε χωρίς να χάνουμε «τη μεγάλη εικόνα»,  να είμαστε εύστοχοι στην προσπάθεια απεγκλωβισμού συνειδήσεων από την κυρίαρχη ιδεολογία. Να διεξάγουμε την αντιπαράθεση με συγκεκριμένα κατανοητά επιχειρήματα και στοιχεία που να στηρίζουν την κεντρική μας γραμμή. Για παράδειγμα, στις πρόσφατες μαθητικές κινητοποιήσεις, ανακοίνωση που εξέδωσε ΟΒ μετά από σύλληψη μαθητών που οργάνωναν κατάληψη στο σχολείο τους, έπαιξε ρόλο στον προσανατολισμό της συζήτησης, «ακούμπησε» τον μαθητόκοσμο, τοιχοκολλήθηκε στις εισόδους των σχολείων της περιοχής, ανέβασε το κύρος της ΟΒ και κάθε μέλους της.

Η προσπάθεια αυτή να μονιμοποιείται ως οργανικό στοιχείο στην παρέμβαση μας. Η ενασχόληση δηλαδή με το σύνολο της ζωής των νέων, με μέτωπα όπως ο αθλητισμός, η ανάγκη δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου, η πάλη ενάντια στα ναρκωτικά, αποτελούν πλευρές που αφορούν στην πάλη για τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Το πολιτιστικό στέκι της ΚΝΕ, που φτιάχνουμε στον Πειραιά αυτό το διάστημα, ήδη έχει διαμορφώσει κλίμα ανάτασης στον περίγυρο της ΤΟ, που με διάθεση προσφέρει εθελοντικά στις εργασίες. Επιδιώκουμε η λειτουργία του να αποτελέσει ανάσα για τη νεολαία της περιοχής, κανάλι γνωριμίας με περισσότερους, η λειτουργία του να αποτελέσει βήμα εδραίωσης της υπεροχής της ΚΝΕ σε όλα τα ζητήματα.

Η συμβολή μας στην οργάνωση της πάλης για όλα τα λαϊκά προβλήματα, η προσπάθεια διαμόρφωσης υποδομών στο κίνημα, όπως οι συντονιστικές επιτροπές μαθητών στους δήμους ή οι επιτροπές νέων εργαζομένων και ανέργων, μπορούν με επεξεργασία κατάλληλων πλαισίων πάλης και επιχειρημάτων, να επιδρούν στη ριζοσπαστικοποίηση ευρύτερων δυνάμεων, φωτίζοντας τη διέξοδο. Για παράδειγμα, στηριγμένοι στις επεξεργασίες της ΚΟ για το λιμάνι του Πειραιά, μέτωπα πάλης και διεκδικήσεις που αναπτύσσουμε στους παραλιμένιους δήμους, μπορούν να φωτίζουν την ανάγκη κεντρικού σχεδιασμού που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες.

 

Με τη συμβολή μας, μπορούν δεκάδες νέοι να κάνουν τώρα «βήμα μπροστά».

Η τακτική και καλά προετοιμασμένη συζήτηση, με διακριτή θεματολογία, ως μόνιμο στοιχείο ελέγχου σε όλα τα όργανα, έως τα γραφεία των ΟΒ, για την πορεία των υποψήφιων μελών της ΚΝΕ και ο καταμερισμός δουλειάς είναι όροι για την υλοποίηση των στόχων μας. Όχι μόνο για να διαμορφώνεται ενιαία αντίληψη για την οικοδόμηση ως το στοιχείο που κρίνει την αποτελεσματικότητα της παρέμβασης μας, αλλά κυρίως ως ο μοναδικός τρόπος μέσα από τη συλλογική συζήτηση και ανταλλαγή πείρας, να διευρύνεται καταρχάς στο σύνολο του κάθε οργάνου η ικανότητα πειθούς, ώστε να ξεπερνιούνται οι τελευταίες ενστάσεις, προβληματισμοί ή ακόμα και διαφωνίες του υποψήφιου.
Η ικανότητα πειθούς δεν αφορά μόνο στην επεξεργασία επιχειρηματολογίας που να απαντά εύστοχα, αλλά και στην αξιοποίηση του πλούτου των υλικών που έχουμε, το «παίδεμα» των τρόπων που θα εμπνεύσουν, θα δέσουν ή και θα ξεμπλοκάρουν. Δηλαδή, είναι η ενασχόληση με δημιουργικό τρόπο, με πνεύμα πρωτοβουλίας, και παίρνοντας υπόψη ποιον έχουμε απέναντι μας, η εξατομικευμένη απαραίτητη δουλειά με τον καθένα και την καθεμία. Το να κάνουμε δώρο ένα βιβλίο ή μια έκδοση με βάση τα ενδιαφέροντα του, η αξιοποίηση μιας κεντρικής πρωτοβουλίας πχ ντοκιμαντέρ, podcasts, συναυλία, το να δούμε μαζί μια ταινία, θεατρική παράσταση, ένα αφιέρωμα. Να ενταχθούν σε «μικρά πράγματα» που κάνει η ΟΒ, να φτιάξουν μαζί μας ένα πανό, να προετοιμάσουν μαζί μας μία εκδήλωση. Να ζητάμε τακτικά τη γνώμη τους για τη δράση μας και τις ελλείψεις της, να την παίρνουμε υπόψη.

 

Τους επόμενους μήνες βάζουμε στόχο να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας

⇒ για να τα καταφέρουμε να υποδεχτούμε δεκάδες νέα μέλη στις ΟΒ του Πειραιά, να οικοδομήσουμε νέες ΟΒ σε σχολεία και χώρους που έχουν διαμορφωθεί τέτοιες προϋποθέσεις.

⇒ με τη φιλοδοξία ότι η ΤΟ Πειραιά της ΚΝΕ θα τερματίσει πρώτη στην άμιλλα της ΟΠ Αττικής, στο πλαίσιο της άμιλλας οικοδόμησης που προκήρυξε το ΚΣ της ΚΝΕ προς τιμήν του 21ου Συνεδρίου του ΚΚΕ. Έχουμε αποδείξει ως Οργάνωση πώς μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Για έναν άλλο κόσμο, όμορφο και δίκαιο:

Οι μαθητές δεν είναι μικροί για να παλέψουν οργανωμένα. Άλλωστε, το σύστημα δεν περιμένει να ενηλικιωθούν για να τους στερήσει όλα όσα έχουν ανάγκη. Ίσα-ίσα, όσο πιο μικρός γίνει κάποιος μέλος στο επαναστατικό σχολείο, τόσο περισσότερα εφόδια θα έχει στην πορεία της ζωής του. Μέσα σε αυτό, εξελίσσεται ο ένας από τον άλλο και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο στις δυσκολίες και στα προβλήματα, στη δράση και στη ζωή συνολικά, για να γινόμαστε καλύτεροι.
Παλεύουμε χωρίς να τα ξέρουμε όλα. Γι’ αυτό και δεν στερούμε ο καθένας από τον εαυτό του, τη δύναμη της Οργάνωσης. Όπως έγραψε ο Μπ.Μπρεχτ «Ο μοναχικός έχει δυο μάτια. Το Κόμμα έχει χίλια μάτια».
Παλεύουμε γιατί έχουμε προβλήματα, έλλειψη ελεύθερου χρόνου, οικογενειακές και προσωπικές δυσκολίες. Ο χρόνος που αφιερώνουμε στο πλαίσιο της οργανωμένης ζωής, δεν είναι γενικά και αόριστα υποχρεώσεις, αλλά τα όπλα μας για να παλεύουμε με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ν’ αλλάξουμε τον κόσμο.
Πιο αποφασιστικά να κάνουν το βήμα, οι νέοι που συμπορεύονται με την ΚΝΕ, που κι οι ίδιοι λένε πώς «μας βοηθούν, χωρίς να είναι μέλη».
Ας σκεφτούν: Σε χώρους εργασίας, σε σχολεία, σχολές που δεν υπάρχουν ακόμα ΟΒ, μπορεί κάποιος να βοηθά; Σε ποιο σχέδιο θα εντάσσονταν για να αναπτύξει δράση;
Πολλές φορές σκέφτονται πως είναι ένας και δε θα κάνει τη διαφορά. Όμως, καθένας και καθεμία μετράει. Είναι δεκάδες τα παραδείγματα που το πρώτο μέλος της ΚΝΕ σε έναν χώρο, σήμερα έχει «μεταφραστεί» σε μια γερή και μαζική ΟΒ. Τους εμπιστευόμαστε. Τους καλούμε να πορευτούμε μαζί στο σχολείο νέων κομμουνιστών, να διαμορφωθούμε μαζί ως νέοι επαναστάτες.

Ευτυχία Χατζηδάκη,
μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέας του ΤΣ Πειραιά