Για τους 40.000 που "εγκλωβίστηκαν" εκτός ΑΕΙ

Σάβ, Αυγ 28, 2021
thub_kerameos

Η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, την ημέρα ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής και του αποκλεισμού από τα Πανεπιστήμια πάνω από 40.000 υποψηφίων, δήλωσε περήφανη που η κυβερνητική πολιτική “απεγκλώβισε” τόσους χιλιάδες μαθητές από ...την επιλογή να σπουδάσουν!

Φανταζόμαστε πως και οι ίδιοι οι μαθητές θα ήθελαν να τη "συγχαρούν". Θα βρήκαν πολύ ευχάριστη αλλαγή την πολύμηνη προετοιμασία τους μέσω webex για τις Πανελλαδικές, την ξαφνική αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής μέσα στη χρονιά και το γεγονός ότι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Θα αισθάνθηκαν πολύ όμορφα όταν, αφού χαρακτηρίστηκαν "κακομαθημένα παιδιά" γιατί απαιτούσαν μέτρα προστασίας της υγείας τους, κατηγορήθηκαν πως φταίνε οι ίδιοι για τις πολύ χαμηλές επιδόσεις στις Πανελλαδικές εξετάσεις, φταίνε για την υποβάθμιση των Πανεπιστημίων, φταίνε αν δεν καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. 

Όσο βαθιά αντιδραστική και εκδικητική για τα χιλιάδες παιδιά των λαϊκών οικογενειών ήταν η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, άλλο τόσο προκλητική ήταν η χτεσινή δήλωση Κεραμέως. Μπράβο, λοιπόν, αξίζουν μόνο στους μαθητές, τις οικογένειες και τους καθηγητές τους, που δε σταμάτησαν στιγμή να προσπαθούν σε αυτή την κατάσταση. Στους μαθητές και τις μαθήτριες που ξέρουν να αγωνίζονται για τα όνειρά τους.

Όσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να αποφάσισε να παίξει και στις πλάτες των μαθητών το γνωστό παιχνίδι "ξεχάστε τι έκανα ως κυβέρνηση", αλλά η αλήθεια είναι πως στον δικό του υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, έχει δώσει συγχαρητήρια η ίδια η Κεραμέως… Για τα ιδιωτικά κολλέγια που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναγνώρισε και η ΝΔ αναβάθμισε, για τις αλλαγές στα εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο που το έκαναν ακόμη πιο αποκρουστικό και ψυχοφθόρο (νόμο που η ΝΔ εφαρμόζει ακομα), για την αναγνώριση της Τράπεζας Θεμάτων και από τους δύο, γιατί ο ένας θέσπισε την "σχεδόν τζαμπα" μαθητεία και ο άλλος την "εντελώς τζάμπα" ανήλικη εργασία των μαθητών στα ΕΠΑΛ. Γιατί τελικά το «είναι ουτοπία το “σχολείο να μορφώνει”» του Γαβρόγλου ειναι η άλλη όψη του "δεν μπορούν να σπουδάζουν όλοι" της Κεραμέως... 

Το σημερινό σχολείο, έτσι όπως εχει διαμορφωθεί από όλες τις κυβερνήσεις και τους υπουργούς Παιδείας διαχρονικά, δεν αξίζει σε αυτούς τους μαθητές. Στους μαθητές αξίζει να μορφώνονται ολόπλευρα, να βοηθιούνται ισότιμα και οχι να διαχωρίζονται κάθε μέρα όλο και περισσότερο ανάλογα με την τσέπη τους. Να μην αισθάνονται πίεση, αγωνία, άγχος για να τα βγάλουν πέρα σε έναν ατελείωτο εξεταστικό μαραθωνιο που κάθε “πίστα” του απαιτεί, πέρα από κόπο, να μπει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Τους αξίζει να πάνε σε ένα σχολείο που να τους ανοίγει δρόμους στη σκέψη, να ανακαλύπτουν και να εξελίσσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους. Μόνο έτσι και οι επιλογές για τη συνέχεια των σπουδών τους σε Πανεπιστήμια ή Επαγγελματικές Σχολές έχουν πραγματικά νόημα. Κάθε άλλη συζήτηση για αναβάθμιση της Παιδείας είναι υποκριτική και εξυπηρετεί άλλους σκοπούς και συμφέροντα.

Οι μαθητές μαζί με τους γονείς και τους δασκάλους τους, με τον ίδιο το λαό, έχουν τη δύναμη να κατακτήσουν αυτό το σχολείο. Μπορούν με τον αγώνα τους να βάλουν τη σφραγίδα τους στις εξελίξεις, να καταργήσουν την αθλιότητα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, την Τράπεζα Θεμάτων που επανέρχεται, να μπλοκάρουν την εφαρμογή των απαράδεκτων νόμων για το σχολείο. Μόνο αυτοί μπορούν πραγματικά να  υπερασπιστούν τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς, τις ανάγκες και τα όνειρά  της…