Αντεργατικό νομοσχέδιο-έκτρωμα:Τι προβλέπει για τους εργαζόμενους ντελίβερι;

Το άρθρο 69 αφορά τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων (“παρόχους υπηρεσιών” τους βαφτίζει) σε εταιρείες που λειτουργούν ως ψηφιακές πλατφόρμες και δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στον κλάδο των ταχυμεταφορών.
Τρί, Ιουν 8, 2021
Thumb_NeoiErgazomenoi_Delivery_Nomosxedio

Εκεί ορίζεται πως αυτές οι συμβάσεις τεκμαίρεται ότι δεν είναι εξαρτημένης εργασίας, εφόσον ο πάροχος υπηρεσιών δικαιούται, βάσει της σύμβασής του, σωρευτικά (…) α) Να χρησιμοποιεί υπεργολάβους ή υποκατάστατους για να παρέχουν τις υπηρεσίες που έχει αναλάβει να προσφέρει (…) β) Να επιλέγει τα διάφορα έργα που η ψηφιακή πλατφόρμα του προτείνει να αναλάβει (…) γ) Να παρέχει τις ανεξάρτητες υπηρεσίες του προς οποιονδήποτε τρίτο (…) δ) Να καθορίζει ο ίδιος τον χρόνο παροχής των υπηρεσιών του, εντός δεδομένων χρονικών πλαισίων”.

Η κυβέρνηση, αφού έριξε κροκοδείλια δάκρυα και δημιούργησε μέχρι και σποτάκια μέσα στην καραντίνα για τα “παιδιά με τα μηχανάκια”, τώρα κάνει ακόμα χειρότερη την εργασιακή τους σχέση.

Δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες, με τέσσερις (ανέξοδες για τις ίδιες) αναφορές που θα προσθέτουν στις συμβάσεις, να εξασφαλίζουν ότι οι εργαζόμενοί τους δεν θα θεωρούνται εργαζόμενοι, αλλά “συνεργάτες”, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα δικαιώματά τους και τους όρους εργασίας τους.

Μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει, για παράδειγμα, η αναφορά ότι ο... «συνεργάτης» θα μπορεί να καθορίζει μόνος του το ωράριό του. Στην πραγματικότητα, με τις πενιχρές αμοιβές για κάθε παραγγελία (τις οποίες φυσικά καθορίζει μόνη της η εταιρεία…), θα εξαναγκάζουν τον εργαζόμενο να δουλεύει ατελείωτες ώρες “εθελοντικά”, για να συμπληρώσει ένα μεροκάματο.  

Αλήθεια, από πού και ως πού προκύπτει ότι αυτοί οι εργαζόμενοι δεν έχουν εξαρτημένη σχέση με την εργοδοσία; Όταν δουλεύανε σε χιόνια και βροχές μήπως πουλούσανε δικά τους προϊόντα; Όταν μετράγανε νεκρούς συναδέλφους πάνω στην άσφαλτο μήπως δεν είχαν ρήτρα παράδοσης σε συγκεκριμένο χρόνο που τους επέβαλε η εργοδοσία μέσω πλατφόρμας; Μήπως υπήρχε κανένας χιλιομετρικός περιορισμός στην εμβέλεια της παραγγελίας;

Αλήθεια, ποιος θα έχει την ευθύνη για ένα τροχαίο ατύχημα την ώρα εργασίας; Ποιος θα εξασφαλίζει τα απαραίτητα Μέσα Ατομικής Προστασίας για τους εργαζόμενους; Ποιος θα τους παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό;

Για έναν εργαζόμενο ντελίβερι αυτό το νομοσχέδιο δημιουργεί όρους εργασίας - κόλαση! Το να είσαι 12 ώρες στο τιμόνι με ήλιο και με χιόνια, να διανύεις τεράστιες αποστάσεις, με μισθούς τσακισμένους και απροστάτευτος από όλους τους επικίνδυνους παράγοντες, δεν σε κάνει συνεργάτη.

Οι εργαζόμενοι ντελίβερι έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας με την εργοδοσία γιατί η εργοδοσία είναι εξαρτημένη από αυτούς! Οι ντελίβερι δεν μοιράζονται τα κέρδη σαν συνεργάτες, αλλά τα παράγουν για να τα καρπώνεται η εργοδοσία!

Την Πέμπτη και οι εργαζόμενοι ντελίβερι πρέπει να δώσουν και θα δώσουν τη δική τους απάντηση με τη συμμετοχή τους στην απεργία. Το νομοσχέδιο αυτό είναι για τα σκουπίδια!